Resepi Kerabu Sotong Thai

Katanya kerabu ini boleh dimakan begitu sahaja iaitu tanpa nasi. Siapkan bahan hirisan seperti mempelam, lada benggala, bunga kantan dan lobak merah. Di mangkuk yang lain, campurkan 2 sudu kicap sotong, 1 sudu sos tiram, ¾ gula. Resepi kerabu sotong thai yang dikongsikan ini adalah hasil perkongsian dari puan afy al habibi.

resepi kerabu sotong thai
Wanita Ini Kongsi Resepi Kerabu Sotong Ala Thai Yang Sangat Sedap

resepi kerabu sotong thai. Katanya, kerabu ini boleh dimakan begitu saja iaitu ratah tanpa nasi. Hidangan kerabu sotong ala thai ni memang sesuai sangat dijadikan sebagai pembuka selera! Som tam atau kerabu betik merupakan salad yang sangat popular. Bau dia yang wangi dan teksture sotong yang. Celur sekejap sotong dalam air mendidih. Contohnya, kerabu sotong atau pun kerang.

Som Tam Kerabu Betik Muda Ala Thai.


Resepi kerabu sotong saya dah cuba semua resepi diatas dan rasanya emmhhhh sangat menyelerakan selera, juga selepas berkahwin berat badan saya naik hingga 20 kg. Katanya, kerabu ini boleh dimakan begitu saja iaitu ratah tanpa nasi. Memang sedap, rasanya pun masam manis dan pedas.

Kerabu Sotong Ala Thai Sedap Diratah Macamtu Saja.


(13 resepi simple dan mudah!) hari ini saya nak kongsi resepi kerabu sotong ala thai. Tauge masak kicap yang mana belum pernah cuba masak taugeh cubalah resepi ni. Resepi azie kitchen kerabu mangga sedap!

Resepi Kerabu Sotong Thai Yang Dikongsikan Ini Adalah Hasil Perkongsian Dari Puan Afy Al Habibi.


Salam pengunjung, selamat datang di situs resepi bunda, jikalau pembaca sedang mencari resepi kerabu sotong thai 🇹🇭 (thailand) yang mudah ? Wah resepi kerabu sotong ala thai kita dah siap untuk dinikmati. Resepi kerabu sotong ala thai simple.

Masukkan Serai, Halia, Lengkuas Daun Limau Purut.


Jom ayam gunting rangup di luar lembut dan juicy di dalam. Resipi kerabu sotong ala thai dan cara buat sotong kerabu ala thai adalah seperti berikut: Siapkan bahan hirisan seperti mempelam, lada benggala, bunga kantan dan lobak merah.

Bau Dia Yang Wangi Dan Teksture Sotong Yang.


Resepi kerabu maggi siam sedap l sebenarnya mudah sahaja nak buat kerabu. Udang, sotong, fish cake (celur) • bungkus maggi perisa tom yam (celur) • paket perencah maggi tom yam (lg 1 paket simpan) • karet (hiris halus) • biji tomato. Hidangan kerabu sotong ala thai ni memang sesuai sangat dijadikan sebagai pembuka selera!

Popular Posts

Konsep Kerajaan Tempatan Di Malaysia

Hari Raya Puasa 2016

Spr Semak Daftar Pemilih

Jabatan Perangkaan Malaysia Career

Astro Tutor Tv Pt3

Koon Yew Yin Scholarship

Carta Alir Proses Kerja